Vær med til at udvikle radikal politik

Er det dig, der skal være med til at skabe debat om radikale venstres uddannelsespolitik? Eller har du lige de sidste guldkorn til den radikale europapolitik? Eller vil du være med til at give FNs verdensmål lokal forankring? Der er rig mulighed for at gøre sig gældende i den kommende tid.

Radikale Venstre har syv dialogfora, som drøfter og udvikler politik inden for hvert deres særlige politikområde. Alle medlemmer kan være med til de arrangementer, som tilrettelægges af af dialogforaerne. Aktiviteterne i de forskellige dialogfora planlægges af en styregruppe på fem personer, som vælges af den radikale hovedbestyrelse. Alle medlemmer kan vælges til styregrupperne. På hovedbestyrelsesmødet den 17. marts skal der vælges personer til styregrupper for dialogforum for uddannnelse og forskning. Hvis du godt kunne tænke dig at være med til at arrangere debatter og events om uddannelsespolitik, bør du overveje at stille op til en af pladserne i styregruppen.

Du stiller op her

Du kan læse mere om dialogforummet her: Uddannelse og forskning, hvor du også kan finde link til den åbne facebookgruppe og gruppen for medlemmer på medlemsnetværket.

Sæt dit fingeraftryk på det europapolitiske program
Den radikale hovedbestyrelse nedsatte på sit møde i december en skrivegruppe, som siden da har skrevet på det europapolitisk program, der bliver grundlaget for Radikale Venstres valg til Europaparlamentet i juni 2019. Deres forslag er nu i høring og alle medlemmer kan kommentere på det. Der er frist for at kommentere den 19. marts.

Læs mere her: Europapolitisk program (Kræver medlemskab og login til medlemsnetværket)

Giv FN's verdensmål et lokalt aftryk - kom til politisk værksted den 14. april
Kom og vær med når Radikale Venstre d.14.april holder politiske værksteder om og med FN´s verdensmål. Hvad enten du interesserer dig for sundhed, uddannelse, databeskyttelse eller bæredygtighed, så er FN´s verdensmål en relevant ramme for arbejdet med at udvikle nye radikale ideer sammen med partiets dialogfora og de relevante ordførere fra folketingsgruppen. På dagen vil der også være fælles frokost og politisk debat med partileder Morten Østergaard. Alle syv dialogfora og Internationalt Udvalg er vært ved dagen, der er åben for både medlemmer og andre nysgerrige.

Omtalte personer

Morten Østergaard MF